Legitime helsepersonell
Vi selger kun til klinikkeiende selskaper og autorisert helsepersonell som hudterapeuter, leger, tannleger og sykepleiere. Det er ikke et krav at helsepersonell driver eller representerer et selskap for å kunne gjennomføre et kjøp.
Priser
Oppdaterte priser vil være å finne i vår nettbutikk og vil alltid være gjeldende såfremt annet ikke er avtalt eller tilbudt. Prisene justeres fortløpende på grunnlag av endringer hos leverandør, frakt eller øvrige faktorer.
Dersom ikke annet er avtalt skal betaling skje med bankoverforing eller kortbetaling før forsendelse av varer. Ved faktura gi 7 dager betalingsfrist fra bestilling.
Ved betaling etter forfall beregnes rente etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.
Salgspant
Best Connection AS har, med mindre noe annet er avtalt, salgspant i de leverte produkter som sikkerhet for kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, inntil disse er betalt i sin helhet, jfr. pantelovens § 3-14 flg. Produkt overlevert bedrifter til demo, utlån o.l. skal merkes med selgers eiendomsrett og holdes adskilt fra mottakers øvrige eiendeler.
Frakt og retur
Frakt innenlands i Norge, eller fra Norge til EU og UK. Bestillinger sendes av DHL Express eller Posten, Bring dør-dør.
Leveringstid
Norge, UK og EU tar det vanligvis 2 til 5 virkedager før pakkene våre blir levert.
Fraktkostnader
Standard fraktkostnader varierer avhengig av destinasjonsland.
MVA og merverdiavgift
Basert på den offisielle EU-erklæringen om moms, vil alt som sendes innenlands I Norge være inkludert MVA. Sendes varer fra Norge til utlandet er det ex MVA, men MVA vil da bli utregnet av tollernei ankomst landet.
Alle andre destinasjoner blir ikke belastet med disse avgiftene, men kjøperen er fortsatt ansvarlig for avgifter og/eller fortollingsgebyrer ved levering.
Alle priser er oppgitt ex mva og ved utsjekk i kassen beregnes mva.
Når sendes bestillingen min?
Når du har lagt inn bestillingen, tar det vanligvis 1-2 virkedager før den forlater lageret vårt. Bestillinger fra kl. 9:00 – kl. 12:00 kan sendes samme dag eller neste dag.
Her er prosessen:
Når du har fullført kassen, behandles bestillingen innen 1 virkedager (mandag-fredag).
Etter at bestillingen din er behandlet, forlater den lageret vårt.
Når den er sendt, mottar du sporingsinformasjonen via e-post fra DHL, posten eller Bring.
Angrerett
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom virksomheter. Selger gir ikke angrerett på leveranse av produkter, så fremt annet ikke er skriftlig avtalt.
Forsinkelse og manglende levering
Selger forsøker alltid å levere varer hurtigst mulig.
Ved uventede forsinkelser, vil Selger kontakte Kjøper med forklaring på forsinkelse.
Erstatning
Kjøperen kan ikke kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen.
Mangler og reklamasjon
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Selgere skriftlig via e-post.
Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Selgeren, betaler Selgeren ikke disse utgiftene.
Alle returer/reklamasjoner må godkjennes av Selger. Kjøper plikter å sende varen forsvarlig tilbake til selger ved reklamasjon.
Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig for verditap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne forventes å unngå eller overvinne følgene av.
Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side.
Endring i vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen eller øvrige faktorer. Endringer vil bli publisert og meldt i fra om på selgers nettside.
Force majeure
Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta- restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selgeren fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Tvister og lovvalg
Tvister i anledning Best Connection AS sine betingelser, samt tvister som ellers angår handel med Best Connection AS, følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Oslo tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett. Tvister skal først forsøkes løst ved forhandlinger.
Sist oppdatert: 10. Juni 2024